fredag 9 mars 2012

Roses and macarons






Internationella kvinnodagen i går och B kom hem, som han alltid gör den dagen, med blommor. 

Filli hade han med sig så med henne som smakråd  blev det ljus, ljus rosa rosor denna gång. 

I glasvasen från Tine K (Stil inredning och design), står de nu.

Och så tipsade bästa vännen om att man kan köpa macarons i lilla, yttepytte närlivs butiken i hennes kvarter. Jag svängde inom efter jobb. Barnen älskar dem. Min favorit är den gröna med smak av pistage.


Update: INTERnationella kvinnodagen, såklart! Och inte nationella... 


6 kommentarer:

  1. Vilken mysig tradition. Fina blommor och sockersöta (bokstavligt talat, hihi) macaroons!

    Önskar er en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Så vackra!
    Tur vi har sambos som uppvaktar oss! Jag fick också en hyllning, en stor gammelrosa ros och chokladhjärtan! De kan om de vill, de där varelserna av det andra könet;)

    Fin fredag Elin!
    Kram

    SvaraRadera
  3. och så har du en kubus... så snygg!

    Trevlig helg!
    Kram Kristin

    SvaraRadera
  4. hallååå. vad är det för romantisk man du har. eller jag ve tju att han är grymt trevlig och snygg men romantisk as well. lucky u fining.
    ha en underbar helg!!!!!

    SvaraRadera
  5. Jag är besatt av dem, macaroonsen alltså.
    Ha en härlig helg.

    kram
    sanna

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder Elle!

    och bra han är, din man som uppmärksammar och firar dagen fast att han är dude :)

    Finaste helgen till er

    Kram


    Ida & Nike

    SvaraRadera