tisdag 15 november 2011

Shoes, shoes, shoes

Min fina läsare Madeleine är på jakt efter höst och vinterskor till sina tjejer och skrev och frågade efter tips. Hoppas detta hjälper lite på traven :)

Mc-boots i snygga modeller tillexempel. Dessa par är båda från Zara. De högra (och snyggaste i mitt tycke) från killavdelningen och de vänstra från tjejavdelningen. 
 I år har jag köpt ett par nya svarta Sorel´s till Filli. Milo tar över de hon hade förra året. Svarta de med. Men de camelfärgade är nog egentligen snäppet värre. Personligen är jag väldigt nöjd med Sorel som vintersko. Varm, lätta att ta på och av och väldigt slittåliga med gummit över tårna.


 Coola Moonboots. Ja, tack! 
Eller ett par look-a-likes med päls från Zara. Såååå fina!

Och så har vi Dr Martens. Oj, vad jag gillar dem. Svarta i all ära, men frågan är om inte marinblå är allra finast ändå. Varma och goa med en raggsocka i. Tyvärr vet jag inte var i Sverige man hittar Dr Martens till barn.... Fillis kommer från via London.

Söt höstsko i skinn, med nitar, från Petit by Sofie Schnoor.



Hunters stövlar med varm fleecestrumpa i är väldigt praktiska. Och väldigt snygga. Vårt nästa par gummistövlar blir dock förmodligen dessa oemotståndliga i mc-modell, från Petit by Sofie Schnoor.


Bilder från: Zara, my-baby.se, MillaMilano, och Google.



2 kommentarer:

  1. Tack söta du för att du Mokkasin-tipsade så fint! Uppskattas massor.

    Och vad bra du bloggar! Värsta bästa tipsen hela tiden. Och så fina ni är allihop! Alltid så himla snygga bilder.

    Kramkram!!
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Fina Elle vilken härlig inspiration, efter det här startar jag igång onsdagen på allra bästa sätt, tack för det. Ett par Sorel får det helt enkelt bli, sedan hade vi ju inte tackat nej till ett par Dr Martens men det verkar ju vara lite svårlöst här i landet, å det där gummistövlarna från Petit by Sofie Schnoor är ju bara så coola....TACK fina Du, en härlig onsdag önskar jag Dig, Kram

    SvaraRadera