onsdag 23 november 2011

Fillis klänning





Den här klänningen har Filli köpt alldeles själv. Valt själv. Betalat själv.

Hon hade, som sagt, presentkort hon fått på sin födelsedag. 3 st á 100 kr. Kläder skulle hon köpa. Det hade hon bestämt sig för. 

Hon hittade ganska snabbt en mörkceriserosa tyllklänning i prinsessestuket för 99 kr och då hade hon ju 201 kr kvar att handla för, konstaterade hon själv.

 Så fick hon syn på den här lilla drömmen och jag tror allt flickan min blev smått kär...

 Men då kostade klänningen 299 kr och då skulle hon ju inte ha några pengar kvar till annat (och mamman hade bestämt sig för att inte lägga till en enda liten slant. Som en liten lektion i värdet av 300 kr...). Hon funderade en liten stund och sen hade hon funderat färdigt! Och ni ser ju själv hur det hela slutade.

Och jag förvånades själv över hur bra det gick. Jag som laddat upp med största unset tålamod och lovat mig själv att bita mig i tungan, inte lägga mig i ett endaste dugg och verkligen låta henne köpa PRECIS vad hon ville, hur "tokigt" jag än själv var beredd på att det kanske kunde bli. Och så blev det inte så tokigt alls :)

Till fint och fest, skall hon ha den, Filli, säger hon. På julafton och nyårsafton till svarta tunna strumpbyxor, har hon bestämt. Oj, vad snyggt det kommer bli, visst?


(Klänningen är från H&M´s Consious collection och finns i storlekarna 134-170)




15 kommentarer:

  1. Nydelig! Jeg har selv tittet på akkurat denne kjolen til datteren min. Foreløpig har jeg ikke kjøpt den. Det jeg _har_ kjøpt, er den cremfargede heklede kjolen som du har vist i et tidligere innlegg. Vakker, vakker kjole! :))) Og flinke Fili, som ordner opp helt på egen hånd! :) Klem Tonje/Norge

    SvaraRadera
  2. Duktig tjej! Mån tro hon ärvt intresset av sin mor! :)

    Jag måste bara få fråga dig, vad använder du för kamera när du tar dina bilder? Du får alltid ett så fint ljus, lite kornigt men ändå så att man ser alla fina detaljer!

    Hoppas ni har en fin kväll nere i La!

    SvaraRadera
  3. Så himla fin, bra val Filli!

    SvaraRadera
  4. nämen gud vad vacker. vilken utsökt smak hon har din dotra, like her mom :).
    fint du skriver osså....man fastnar liksom.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket fint inlägg på alla sätt. Vacker klänning som din dotter valt, fint skrivet inlägg av dig och som alltid väldigt fina foton.

    SvaraRadera
  6. God smak (såväl mor som dotter), fin klänning, fint skåp & fina bilder!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Till fint och till fest :-) sötaste Filli kommer att bli helt bedårande söt.
    Coola unge, mammas flicka va???

    Kraaam / Marit

    SvaraRadera
  8. Fin klänning och fint skåp :)
    /Veera

    SvaraRadera
  9. Superfin klänning! Men...vad ska Milo ha på sig på julafton? Kul med lite tips på fina kläder till jul ;)

    SvaraRadera
  10. Verkligen jätte fin!! Perfect match med superfin Filli och superfin klänning! Och jag ÄLSKAAARRRR erat skåp!!! Underbart!! Vilken dröm!! Massa kramar!!

    SvaraRadera
  11. men filli! du är grym. vi köper den fina skapelsen av dig när du växt ur den, puss! mini & nelli

    SvaraRadera
  12. men grymma stora lilla filli, tänka sig att den finns i vår garderob oxå det är något med flickor i 7-års åldern de liksom dras till samma typ av kläder......å som mamma måste man ibland ta ett steg tillbaka å låta de små välja själv å när de gör val som dessa ja då är det helt ok att inte lägga sig i, kram

    SvaraRadera
  13. Åh, samma klänning föll min tioåring helt i smaken också! Most amazing dress ever, säger hon. Den ska hon ha på nyår, har hon bestämt.

    Hälsningar från Madrid

    SvaraRadera
  14. Den har Moa oxå köpt:) Hon ska ha den på sig när hon dansar i "Alice i underlandet"

    SvaraRadera