torsdag 17 maj 2012

Oil in your hair. Try it!




Jag köpte en flaska Moroccanoil. Vilken produkt! Nästan oumbärlig till Fillis långa längder. Förebygger trassel, ger glans och vård. Nödvändigt om vi skall kunna hålla det så långt, som hon själv vill. Och till mitt lätt frissiga och flygiga hår är den den bästa stylingprodukt jag någonsin provat. 

 Sen fick jag möjlighet att prova Nashi:s variant också. Behandling i tre steg. Shampoo, balsam och avslutande olja. Rekommenderas varmt. Den kombinationen kommer jag definitivt satsa på.

Men nästan det allra bästa med dessa oljor, och som de båda har gemensamt, är att de doftar makalöst gott! Håret luktar utomlandssemester-mandel-herrparfym-men ändå feminint-dovt-mustigt-rent typ. Svårt att förklara :) I alla fall. Väldigt gott!


Oljorna finns att köpa på professionella hårsalonger och en falska kostar runt 300-lappen och är väldigt dryg. 





4 kommentarer:

  1. Använder nashi, både olja och inpackning, och kan absolut inte vara utan det. Fantastiskt för mitt hår med dålig kvalitet!

    Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack för tipset! När jag läste rubriken mindes jag en period (när jag uppenbarligen hade lite mer tid:) när jag brukade göra inpackningar med olivolja och varma handdukar som omslag runt håret. Det gjorde susen men var lite omständigt.. :) kram

      Radera
  2. Kan bara hålla med! Älskar Moroccan oil och är beroende. Kram // Therese :)

    SvaraRadera
  3. Jag använder nashi oljan....
    Älskar den....

    Kram Malin

    SvaraRadera